Seguidores

domingo, 17 de abril de 2011

estudies o treballes?








no és el temps el què se' ns menja

és la falsa evidència imposada

l’ origen de l’ ànsia

però he descobert el so de lo que no pita

dins la dansa nua de l’ esgarrifança

és un gat que esgarrapa un gat de níquel

esmolat que es diu pèndol i talla

ran de l’ arrel deixant podrir

sota terra tota la regalèssia

la que mai ens fallava:

tornar-hi poder-ho llepar mastegar amb dents

de llet diuen que ens anem fent de vinagre

mes mirall és tot i jo els veig ben sonats

poden entendre que suïcidi rimi amb genocidi

però no diguis merda a missa

ni en diguis userda del que fumes

si et trinca la pasma això li expliques

al psiquiatre que et coneix més que tu perquè

ets tan important que surts en un llibre

i ets un cas curiós curiós que no saben res

de la nit seca on tu rasques d’ haver d’ inventar-te

la follia més fera de totes perquè la realitat la seva

no t’ era no sabries què fer-ne els vaig veure

els hi era a tots comú seguir els mateixos

rituals diaris caminar drets anar vestits

anar drets caminar vestits

no somriure per educació

fer-ho de postal dels anys vuitanta

ser la falòrnia més gran que mai s’ hagi vist

jo els vaig veure ningú semblava ningú

eren foscos i torts i feien pudor de cadàver i

quan feia sol s’ amagaven i quan plovia també

quan era de nit dormien i quan era de dia

repetien les mateixes converses del dia anterior

mai florien ni mudaven la pell o es deixaven dur

per cap vent no tenien impulsos

eren allò que hi ha! estaven com fosos

no s’ explicaven mai el que sentien

no es tocaven no s’ abraçaven

no es besaven no es miraven als ulls

s’ amagaven per plorar i reien tapant-se les boques

feia anys i panys que eren aquí i encara no s’ havien preguntat

el per què ni cap com i entre ells

s’ ho prohibien tot i ningú disfrutava de res

eren tan tossuts que sempre hi sortien perdent

jo puc entendre una granota

no és fàcil mes puc entendre-la en part

però als què ho tenen tan clar

no de no jo no puc aclarir els meus dubtes

guardar-los a les golfes de l’ ànima

i anar-me’ n de parranda sense saber

el per què d’ aquest punyal que em travessa

en vull saber la seva utilitat

doncs no és aquesta

actualment treballo d’ això i

em té ocupat les vint i sis hores del dia





grifoll

17.04.11

casserrespoblepoema

No hay comentarios: