Seguidores

martes, 24 de febrero de 2015

BULL I VULL

                                           Helen Levitt


He buscat sota la neu la terra de quan érem xics, i bull.
He plorat pels ulls que m’ han estat, m’ he endevinat,
em tinc a mi, i ara camino amb tot, i bull: ho he endevinat.
Els peus són les ales de tots, som plomes...ha plogut, i surt
el sol que ens allarga la tarda com quan érem xics, i vull.
He descobert les ales perquè t’ he vist volar del niu, cucut.
He des-sabut la mort no per cap astre, pels sostres enfilats
penjant-hi com un rat-penat sense radar a veure què, confiat.
He traficat amb amor, despullat santes, fugit de tants, acollonit
com una guilla: gens. He tret el cap per la finestra, les arrels
pel tubu d’ escape; la ràbia me l’ han comissat, i les tiquismicades
també.  He llençat les sabates al cap del coronel, i la pistola
als seus peus, no l’ he tocat amb els dits que tinc per estimar,
però l’ he xutada descalç perquè ell va calçat. No s’ ha acabat la música.
Ho he endevinat. He descobert sota el dolor que ha de venir
que no vindrà, cucut. He buscat al calaix del pa que n’ hi ha
per cada dia si cadascú es menja el seu i no ens fotem el de demà.
No he fet les maletes perquè no sóc sastre, jo les he dibuixat
perquè tinc un llapis més petit i tampoc  me les enduc  perquè
jo el que faig és tornar, i torno sol com un mussol, però
mira quins ulls: han vist de tot i encara més n’ hi cap. Ho he
endevinat.  I vull.


griFOLL

24.02.2015

No hay comentarios: